Linie Japan Airlines (JAL) planują świętować 40. rocznicę wprowadzenia do eksploatacji samolotów boeing B767. Pierwszy egzemplarz tego typu wszedł do służby przewoźnika dokładnie 1 listopada 1985 r.
Z okazji 40. rocznicy JAL zorganizuje 31 października i 1 listopada na lotnisku Tokio-Narita serię wydarzeń, w tym loty czarterowe, wizytę w samolotach B767, zwiedzanie hangaru czy spotkania z załogami i technikami obsługującymi te maszyny. Więcej szczegółów przewoźnik będzie udostępniać na
specjalnej stronie internetowej.
B767 w JAL1985 był dla Japan Airlines rokiem w którym linia powitała nowe dwusilnikowe samoloty szerokokadłubowe Boeinga - B767. Pierwsze dwa B767-200 trafiły do japońskiej linii kolejno w lipcu i sierpniu tegoż roku. W swoje pierwsze rejsy jednak wyruszyły 1 listopada 1985 r. po przeszkoleniu załóg i obsługi naziemnej. W ówczesnym czasie linie JAL były jednym z pierwszych 15 przewoźników na świecie i drugim w Japonii, po All Nippon Airways, które odebrały B767. Ogólnie linia posiadała tylko trzy B767-200.
Pierwszy większy B767-300 dołączył do linii w 1986 r., a dokładniej 25 września 1986 r. Natomiast pierwszy B767-300ER, o wydłużonym zasięgu, zasilił flotę przewoźnika 19 maja 2002 r.
Przez 40 lat przez flotę JAL przewinęło się 60 samolotów tego typu: trzy B767-200, 22 B767-300, 29 B767-300ER oraz sześć B767-300F. Obecnie we flocie aktywnych pozostaje nadal 27 samolotów B767: 24 B767-300ER oraz trzy B767-300F. Warto dodać, że średnia wieku obecnie użytkowanej floty B767 jest dość niska i wynosi około 18 lat, ponieważ praktycznie połowa z tych samolotów została dostarczona w latach 2009 - 2011 jako rekompensata od Boeinga za ponad sześcioletnie opóźnienie w programie B787.
Flota JALObecnie flota Japan Airlines składa się ze 150 samolotów: 15 airbusów A350-900, 10 A350-1000, 42 boeingów B737-800, 24 B767-300ER, trzech B767-300BCF, 11 B777-300ER, 23 B787-8 oraz 22 B787-9.
Przewoźnik oczekuje na dostawę 105 samolotów: 11 airbusów A321neo, 23 A350-900, trzech A350-1000 które zastępują B777-300ER, 38 boeingów 737 MAX 8, które zastąpią wszystkie B737-800NG, 10 B787-9 Dreamliner oraz 20 Boom Overture.